poniedziałek, 7 października 2013

Oddziaływanie portali społecznościowych na pozycjonowanie stron

Odkąd internet wkroczył do naszych domów, utarło się powiedzenie nie ma cię w sieci więc wogle cię nie ma. To samo tyczy się firm i instytucji, wszyscy wiemy że aby zaistnieć na rynku światowym, krajowym czy nawet lokalnym potrzebna jest nam strona www. Wszyscy wiemy że strony internetowe bardzo dobrze przyciągają klientów. Jednak pojawia się pytanie jak ją wypozycjonować jak zrobić by była atrakcyjna dla wyszukiwarek. Wiadomo że nawet najbardziej kolorowa i graficznie atrakcyjna strona nie wystarcza by była lepsza od konkurencji. Jeszcze niedawno można było osiągnąć znakomite rezultaty w pozycjonowaniu stron www poprzez dodawanie linków do naszej strony do niezliczonej liczby katalogów. Algorytmy wyszukiwarek sprawdzały ile do naszej strony internetowej jest linków, ile stron linkuje do naszej strony. Strony do której prowadziło najwięcej linków z innych stron były dla wyszukiwarek najbardziej atrakcyjne co z kolei prowadziło do tego że ich liczba wyświetleń, a zatem i odwiedzin była wyższa. Dziś nie jest już to tak ważne, choć dalej przynosi rezultaty. Teraz wyszukiwarki zwracają szczególną uwagę na portale społecznościowe. Strony które chcą zaistnieć w sieci powinny starać się w nich pokazać poprzez zbieranie like (lubię to) na FB, "+1Google+, lub "Twitnięcia" z portalu Twitter.




Poniżej przedstawiam test wykonany przez Search Metrics pokazuje on wpływ czynników na pozycjonowanie stron w wyszukiwarce w roku 2013


Wpływ czynników na wyszukiwanie w internecie.

Od dobrych kilku lat coraz większym zainteresowaniem cieszą się portale społecznościowe. Początkowo wykorzystywane były one głównie do podtrzymania prywatnych relacji, komunikacji, nawiązywaniu relacji biznesowych. Trend ten początkowo rozwiną się w USA ale z biegiem czasu przywędrował też do Europy i do polski. Ostatnie pół roku pokazuje nam jednak że portale społecznościowe takie jak  Facebook, Twitter, Google+  mogą być atrakcyjne również z punktu widzenia SEO. Analitycy profesjonalnie zajmujący się optymalizacją i budową stron WWW zauważyli że w ostatnich kilku latach mamy do czynienie z dużym wzrostem zainteresowania portalami społecznościowymi. Co za tym idzie również strony internetowe zaczynają istnieć w społeczeństwie internetu, prowadzi to jednocześnie do zacieśnienia kontaktu miedzy współpracującymi firmami oraz do lepszej pozycji danej strony www w wyszukiwarce.
Portale społecznościowe takie jak  Facebook, Google+ lub Twitter, w chwili obecnej nie wykorzystuje się już tylko do pozyskiwania nowych klientów ale również a może przede wszystkim do podnoszenia pozycji w wyszukiwarce czyli pozycjonowania stron.
Już dawno zauważyłem że ilość polubień moich stron internetowych przekłada się na ich pozycję w wyszukiwarce. Warto zbierać polubienia nie tylko na fanpage ale też na strony www. Zauważyłem tez jedną ciekawą rzecz której nie muszę wam chyba tłumaczyć największa moc ma ją polubienia G+. Polecam każdemu założenie konta w google plus.


2 komentarze:

  1. Akurat nad takimi sprawami ja się jeszcze nie zastanawiałam. Natomiast bardzo podoba mi się wpis https://www.zgred.pl/blog/jakie-parametry-sa-istotne-w-seo/ gdzie wiem już jakie parametry SEO są najbardziej istotne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekam na kolejny wpis, ponieważ każdy wpis który dodajesz posiada bardzo dużo ciekawych informacji, które przydadzą mi się w życiu. Poza Twoim blogiem zaglądam również na https://www.nowapozycja.pl/pozycjonowanie-stron-torun/ ponieważ można tam dowiedzieć się bardzo rzetelnych informacji o pozycjonowaniu stron.

    OdpowiedzUsuń