czwartek, 24 października 2013

Które jednostki reklamowe Google AdSense warto wybierać? Rodzaje jednostek reklamowych Google AdSense.

Rodzaje jednostek reklamowych Google AdSense.

Czas zapoznać was z rodzajami reklam w Google AdSense. Macie już założoną stronę internetową, znacie podstawy pozycjonowania, uczestniczycie w życiu mojej strony na Google plus - czas zapoznać się z rodzajami reklam adsense. Nie zamierzam się tu zbyt bardzo rozpisywać bo mija się to z celem, przyjmę taką taktykę jak zawsze - przekaże wam  najważniejsze informację a sekrety jak zwykle zdradzę tym którzy zamieszczą moja jednostkę reklamową na swojej stronie

W jednym z postów pisałem już o Google AdSense for search więc nie ma sensu opisywać tego raz jeszcze.

Podstawowym sposobem zarabiania w AdSense są reklamy zwane AdSense dla treści. W AdSense dla treści mamy dwie możliwości - reklamy tekstowe i reklamy displayowe. Przy wyborze typu reklamy najlepiej oczywiście wybrać system mieszany który zapewni nam różnorodność wyświetlanej reklamy. 


Kolejnym rodzajem reklam są jednostki linków. Jednostki linków to odnośniki dobierane przez Google za pomocą których osoba odwiedzająca stronę www może znaleźć interesujący ją temat. Jest to jednostka za którą nie otrzymujecie zapłaty jednakże gdy użytkownik za pomocą jednostki linków przeniesie się w inne bardziej interesujące go miejsce i tam kliknie w reklamę wtedy zarabiacie. Jest to narzędzie bardzo przydatne dzięki któremu można znacznie zwiększyć swoje zarobki. 


Bardzo ważne jest też dobranie odpowiednich rozmiarów i kolorów reklam. W tej dziedzinie również mam wiele sekretów ale co nieco zdradzę. Należy trzymać się podstawowej zasady - reklama adsense powinna zachęcać, a nie odstraszać, powinna być tak wkomponowana w stronę by stanowiła jej część a nie przykry dodatek. Pamiętajcie każda strona jest inna i podczas tworzenia strony i optymalizacji jej pod adsense powinniśmy zmieniać rozmiary i kolory reklam biorąc pod uwagę statystyki wyświetleń. Z moich doświadczeń najlepiej spisują się duże banery i kwadraty. Kolejną zasadą, a właściwie prawem adsense bo przez adsense ustalonym jest maksymalna liczba jednostek reklamowych na stronie. Na jednej każdej stronie możemy umieścić trzy jednostki reklamowe AdSense dla treści, dwie jednostki AdSense dla wyszukiwania i trzy jednostki linków. Pamiętajmy że w jednostkach adsense dla treści możemy zamieścić tylko jeden baner o rozmiarach 300X600.

Jak zwykle zapraszam do zadawania pytań.

2 komentarze:

  1. Ja raczej stawiam ana pozycjonowanie i właśnie w tym kierunku chcę iść z moim serwisem. Tym bardziej, że jak czytałem w https://lepiej-widoczni.pl/jak-zrobic-audyt-seo-samemu/ to można także przeprowadzić audyt SEO samemu, co jest bardzo fajną rzeczą.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie również pozycjonowanie jest skutecznym sposobem na to aby uzyskać większy ruch w internecie. Doskonale to zostało przestawione w wpisie http://compatto.pl/pozycjonowanie-stron-google-czego-zalezy-pozycja-rankingu/ i moim zdaniem jest to prawda. Tym bardziej, iż pozycjonowanie jest bardzo ważne.

    OdpowiedzUsuń